محتوای مناسب برای کارت ویزیت
کارت ویزیت، گرانبها ترین و تاثیر گذار ترین ترین ابزار بازاریابی است که اگر در آن تمامی نکات مهم رعایت شود باعث می شود تا خدمات شما را در میان تمامی رقیبانی که دارید نظر مشتری هایتان را بیشتر جلب نماید به همین دلیل بهتر است زمان زیادی برای انتخاب جنس کارت و طراحی آن اختصاص دهید
اگرچه که امروزه تمامی و کسب و کار ها به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود و استفاده تبلیغات کاغذی در تمامی بیزینس ها کاهش یافته ، اما کارت ویزیت از این موضوع مثتثنی بوده و همچنان کاربرد بسیاری در برقرای ارتباط و جذب مشتری دارد.
می توان گفت کارت ویزیت نماد کوچکی از تجارت شماست که همواره در دسترس مشتری بوده که طراحی دلنشین و محتوای آن تاثیر به سزایی در برقراری ارتباط موثر میان شما شما و مشتری هایتان دارد.
بهتر است بگوییم کارت ویزیت حامل پیام های مهمی از سوی تجارت شماست که می تواند تجلی بخش خدمات شما باشد.
فرایند آماده سازی یک کارت ویزیت به سه بخش کلی تقسیم می شود
- دیزاین و گرافیک کارت ویزیت
- آماده سازی محتوای مناسب کارت ویزیت
- چاپ و انتخاب جنس کارت
در این مطلب قصد داریم تا به معقوله آماده سازی محتوا و متون مناسب بپردازیم
انتخاب محتوای پشت و روی کارت
طراحان بر این باورند که اطلاعات مهم و حیاطی باید بر روی کارت ثبت شود و جزيیات پشت کارت. زیرا بسیاری از افراد بعد از دیدن کارت ویزیت و حتی تحسین طراحی آن، بدون اینکه اطلاعات پشت کارت را ببینند آن را دور میریزند و یا آن را درون جیب و کیفهای خود قرار میدهند و دیگر آن را نگاه هم نمیکنند
نوشتن نام تجاری
در آماده سازی کارت ویزیت به این موضوع توجه داشته باشید که نام تجاری شما باید به صورت خوانا و با سایزی بزرگ تر نسبت به سایر متون بر روی کارت نوشته شود تا اولین چیزی باشد که نگاه مخاطب به آن برخورد میکند.
اگر در کسب و کار خود از شعاری استفاده می کنید بهتر است آن شعار را در پایین عنوان با اندازه ای کمی کوچک تر قرار بدهید
اطلاعات لازم برای برقرای ارتباط
یک کارت ویزیت حرفه ای باید چندین راه برای برقرای ارتباط داشته باشد.می توانید شماره تماس ،نشانی، ایمیل و آدرس سایت خود نیز در کارت ویزیت درج نمایید.
اگر برای تبلیغات معرفی خدمات و محصولات خود از شبکه های مجازی استفاده می کند می توانید آن را نیز بر پشت کارت ویزیت قرار دهید.
درج تصاویر تاثیر گذار و مرتبط با کسب و کارتان
تصویری که در کارت ویزیت خود قرار می دهید باید نمایانگر کلیه ی خدمات شما باشد
تصویری مربوطه باید به گونه ای باشد که در نگاه اول نمایی کلی از خدمات شما را در ذهن مخاطب به نمایش در بیاورد

قرار دادن لوگو
لوگو یک نشانه و یا علامت تجاری ست که یادآور هویت و مالکیت یک محصول و تجارت است که قرار دادن آن در انواع تبلیغات هایی که صورت می گیرد چه تبلیغات های چاپی و چه تبلیغات های دیجیتالی بسیار مهم است
